1. Capture the Flag in the fort: Kettő, választott
létszámú (javasolt a 3-3, 4-4, 5-5, 6-6-os csapatok
kialakítása, utalva arénánk 1,5 hektáros nagyságára), azonos
felszereléssel ellátott fegyveres alakulat kialakítása
szükséges. Előzetes megbeszélés, és a játékmesterekkel való
egyeztetést követően a két szemben álló alakulat egy-egy,
színben jól megkülönböztethető zászlót kap. A zászlókat a
csapatok saját bázisukon ( fort ) helyezik el, mindenki
számára jól láthatóan, és elérhetően. A játék megkezdését
követően a saját zászlót elmozdítani, elrejteni tilos. E játék
formációt a játékmesterek által adott pontokra, vagy a "
halott" játékos likvidálására lehet játszani. Az utóbbi
esetben végleges, vagy időre (0,5 sec, 1 sec, 1,5 sec) történő
kiállítás lehetséges. A mindenkori harci cél az ellenfél
zászlajának megszerzése, és annak saját bázisba történő
vitele. A zászlót kezébe fogó játékos kilövése esetén a
találat helyszínén kell hagyni a zászlót, amelyhez már a
zászlótulajdonos csapat játékosai is hozzáférhetnek, hogy
lehetőség szerint saját bázisukra visszavigyék. A játékot
meghatározott időtartamig (15 sec, 20 sec, 30 sec) vagy az
ellenfél zászlajának saját bázison való kifüggesztéséig (
Flaghang ) tarthat.
2. Capture the flag in the centre: E játék esetében
azonos alapszabályok érvényesülnek, mint az in the fort
tekintetében. Különbség a zászló mennyiségében, és
elhelyezésében keresendő. A játékmesterek egy zászlót neveznek
ki, mint megszerezendő zsákmányt. E zászlót minden játékos
által szemre vételezett központi helyre kell elhelyezni, úgy,
hogy a két szemben álló csapat valamennyi harcosától
ugyanolyan távolságra legyen kitűzve. A harci cél e zászló
megszerzése és saját bázisra történő elrablása.
3. Róka-vadászat: A játékosokból kijelölés, vagy
önkéntes alapon ki kell választani az össz játékosok számához
viszonyítva 1,- vagy 2 rókát. A rókák arányában nagyobb
mennyiségű muníciót kapnak, mint az őket űző vadászok. Ez
mindenek előtt az esélykiegyenlítés miatt szükséges. A játék
megkezdését követően a rókák egyeztetés alapján 5-7 perc
előnyt élvezve elrejtőzne a maguk választotta rejtekhelyeken
úgy, hogy lépéseiket a vadászok csapatából senki se láthassa.
A játékmesterek csak ezt követően engedhetik a vadászokat a
nemes vadak becserkészésére. E játék mindaddig tart, amíg
minden rókát ki nem lőnek, vagy a vadászoknak kiadott
lőszerállomány el nem fogy, illetve a vadászokból már senki
sem él. A rókák a játék ideje alatt változtathatják
helyüket, de csak a jól körülkerített pályán belül. A pálya
elhagyása kizárással jár. A vadászok a játék ideje alatt
lőszerüket nem pótolhatják.
4. Just one: E játék formációnál az egyéni kreativitás,
taktikai készség és a teljes, mindenkitől független önállóság
elengedhetetlen. A paint -harcosok előre meghatározott, és a
játékmesterekkel leegyeztetett lőszer állománnyal rendelkezve
a pálya bármely pontján elhelyezkedve várják a játékmesterek
jelzését. Ezt követően a játékosok függetlenül mindenkitől
vehetik egymást célba. A játék menetén mindenki egyedül van,
senki sem társulhat más játékossal. A végső cél, hogy csak egy
játékos maradjon talpon, a találatot kapott, és így
"festék-halott" játékosnak ki kell állnia a játékból, a
játékot folytatnia tilos. A "festék-halott" játékos más élő
játékos búvóhelyét nem árulhatja el. E cselekedete
etikátlannak minősül. A Just one játékot fűszerezni is lehet
olyan szabállyal, amely kimondja, hogy az eltalált, és így
"halott" játékos köteles átadni munícióját, vagy annak
egy részét az őt kilövő ellenfelének. A fegyver tárának
kapacitásán túl (max.:200 db festékgolyó) lőszert elfogadni
tilos.
5. Hostage game: E játék fajtát kettő, különböző számú
csapat játszhatja. Mindkét csapatból kijelölnek 1, illetve 2
VIP személyt (létszámtól, és közös megegyezés alapján), mely
az alakulat kiemelt védelmét élvező személyeivé válnak. A
játék célja, hogy a védelmet élvező játékosokat, -kik
ugyanolyan csapattagok, mint bármely társuk, azaz
felszereléssel rendelkeznek, és ténylegesen is beavatkozhatnak
a harcokba-, túszul kell ejteni az ellenfél csapatának, majd
saját bázisára kell vinniük. A túszokat megsemmisíteni
tilos, cél a VIP személyek megsebesítése (bármely végtag 1
találata), így a túsz köteles fegyverét visszabiztosítani és
engedelmeskedni a túszejtőknek. Ezek alapján a túsz
menetközben mutogatni, beszélni, illetve bármely más módon
segíteni saját csapat tagjait nem szabad. Ha a rablás folyamán
a túszejtő (k) meghal (-nak), a túsz addig nem mozdulhat,
míg saját csapattársa hozzá nem siet. Ezt követően újra teljes
értékű harcossá válik, és a túszejtő akciók újra
megindulhatnak. A harcok folyhatnak végleges "halállal"
illetve idő kiállással is. A játék akkor ér véget, ha a
túszejtők sikeresen beviszik foglyukat saját bázisukra,
illetve, ha a túsz (ok) meghalnak a csaták során. Ekkor
azonban a túszejtők csapatának kell számítani a vereséget.
Ezt a játék fajtát szokás fordított menetben is lejátszani.
Azaz a főszabályok meghagyása mellett a cél a túsz (ok)
kiszabadítása és saját bázisra vitele. |